Berichten geschreven door Hans van Reenen

1. Fairetrade3
    HansvR
    Door Hans van Reenen op 18 oktober 2018

FairTrade in de gemeenteraad (verslag)

Nadat de provincie Friesland het initiatief genomen had Fairtrade te willen zijn vond de fractie van de ChristenUnie in de gemeenteraad dat Leeuwarden als hoofdstad niet achter kon blijven. Samen met Pal-Groenlinks hebben we daartoe een motie ingediend die in 2015 door de gemeenteraad is aangenomen.

2. E-car 2
    Frits HansvR
    Door Frits Rijpma, Hans van Reenen op 20 maart 2018

Een gemiste kans!

Voorjaar 2017 heeft de fractie van de ChristenUnie binnen de Leeuwarder gemeenteraad, kijkend naar Lwd/Frl2018 en het grote aantal mensen dat in dat jaar extra naar Leeuwarden zal komen. Zich gerealiseerd dat een groot aantal van deze bezoekers in 2018 tot de oudere generatie zal behoren en niet altijd even goed ter been zal zijn. De fractie heeft zich afgevraagd hoe deze mensen van het station naar bv. het Princessehof moeten komen in dit voor Lwd/Frl. zo belangrijke jaar.
  3. top 5 banner
    HansvR hayo
    Door Hans van Reenen, Hayo Douwstra op 9 november 2017

Doen we wel genoeg?

Leeuwarden is zoals bekend, al sinds jaar en dag een stad met een boven gemiddeld aantal inwoners dat een beroep moet doen op de bijstand. Dat ligt uiteraard niet alleen aan deze mensen met een mogelijke afstand tot de arbeidsmarkt, maar ook aan de sociaal economische positie van de stad in het Noorden. Een recessie treft ons landsdeel nu eenmaal altijd harder dan de Randstad. Dat betekent echter ook dat hier een voortdurende opgave ligt voor een college van B&W en een gemeenteraad om hier verbetering in te brengen. En de vraag is dan ‘doen we genoeg’ of kunnen we nog meer doen? Gezien het hoge aantal werkloze burgers in de bijstand is het gerechtvaardigd nee te zeggen op de vraag of we genoeg doen en vast te stellen dat we er best een schepje bovenop kunnen doen.