Blogs per auteur

1. omrin20181115.jpg
    Door Rob Heijman op 16 november 2018

Werkbezoek Omrin - Ons afval een Ikea product?

Afgelopen donderdagavond 15 november was ik, samen met andere raadsleden en fractieondersteuners van de gemeente Leeuwarden, uitgenodigd voor een werkbezoek bij Omrin. Bij Omrin, fries voor kringloop, kregen wij een kijkje in de keuken van de verwerking van ons afval. Afval is niet alleen ‘gewoon afval’, maar krijgt bij Omrin op Ecopark de Wierde voor een groot gedeelte een nieuw bestemming. De ontwikkeling om restafval te gaan hergebruiken gaat sneller en sneller.

2. Zuiderburen 13062018
    Door Rob Heijman op 16 juni 2018

Te gast in Zuiderburen

Afgelopen week ben ik bij een wijkpanel conferentie geweest in Zuiderburen. Met mooie en belangrijke thema’s zoals groen- en maaibeleid, speelvoorzieningen in  de buurt, inzet wijkpanel budget. Met het laatste, kunnen burgers zelf initiatieven voor de eigen wijkbewoners realiseren.

Labels:

3. Rob
    Door Rob Heijman op 15 mei 2018

Werkbezoek 'Koffieshop de Os'

Ja u leest het goed. Deze maand hebben wij een werkbezoek gebracht aan de 'Koffieshop de Os'. Vooraf, door de coffeeshopeigenaar, overspoelt met leeswerk over coffeeshops en gebruik van drugs in Leeuwarden, gingen wij al goed geïnformeerd de coffeeshop in.

Labels: ,

4. Rob
    Door Rob Heijman op 27 maart 2018

De fractie

De nieuwe raadsleden zijn alweer enkele maanden geïnstalleerd in de nieuw gemeenteraad. Frits en Carlijn hebben de eerste onderwerpen behandeld. Maar hierin maken ze niet altijd alleen de keuzes. Werkzaam in een mooie en kundige fractie, die ook mede bestaat uit, fractie-assistenten Hans van Reenen, Hetty Andringa, Hans Boels en Rob Heijman, willen ze de ChristenUnie standpunten goed uitdragen en uitvoeren.

5. Gemeenteraadsverkiezingen uitslag 2017
    Door Rob Heijman op 22 november 2017

Voorlopige uitslag gemeenteraadsverkiezingen

Vanavond maakte onze burgemeester, Ferd Crone, de voorlopige uitslag bekend van de gemeenteraadsverkiezingen in de gemeente Leeuwarden.

Dankbaar zijn wij, ChristenUnie Leeuwarden, met het behoudt van 2 raadszetels in de gemeenteraad Leeuwarden.

6. Jongerendebat
    Door Rob Heijman op 13 november 2017

Jongerendebat donderdag 16 november 2017

Donderdag 16 november organiseert PerspectieF Fryslân samen met ChristenUnie Leeuwarden het jongerendebat. O.a. jongeren van CDA, VVD, Jonge Democraten en ChristenUnie gaan met elkaar in debat over actuele stellingen. Weet jij nog niet wat je stemt op 22 november en wil je hier achter komen? Of wil je jouw partij steunen? Kom dan om 20:00 uur naar de Kanselarij in Leeuwarden! Zien wij je daar?