Geef geloof een stem in Fryslân

woensdag 18 maart 2015 09:00

Geef geloof een stem in Fryslân

18 maart mag u weer naar de stembus. Ditmaal voor de provincie Fryslân, het Wetterskip (waterschap) en indirect voor de Eerste Kamer. Uiteraard doet de ChristenUnie mee. Geloof staat hierbij centraal:

GELOOF IN ZORG Wij geloven in een samenleving waarin mensen naar elkaar omkijken. Als christelijke politieke partij willen wij bondgenoot zijn van alle burgers. Ook van zwakkeren en vluchtelingen. Met extra aandacht en door goede randvoorwaarden te scheppen voor gezondheid, veiligheid, sport, kunst en cultuur, cultureel erfgoed en de Friese taal, willen wij de leefbaarheid in Fryslân bevorderen.

GELOOF IN WERK Wij geloven dat elke inwoner van Fryslân de kans moet krijgen om zijn talenten optimaal te ontwikkelen. Dit vraagt om een sterke economie en kansen voor eerlijk werk. Werkgevers en werknemers moeten de ruimte krijgen om op een eerlijke manier een redelijk inkomen te verwerven.

GELOOF IN FRYSLAN Wij geloven dat we verstandig om moeten gaan met het Friese landschap zodat Fryslân mooi blijft. Als goede rentmeesters dragen we zorg voor het landschap en de natuur. We maken ons sterk voor energiebesparing en duurzame energie, zodat we in 2050 als provincie fossielvrije energie hebben.

Namens onze kiesvereniging staan er diverse leden op de lijst. Op nummer 7 staat onze voorzitter Andries Bouwman; op nummer 8 Emma Rijpstra een veel belovend talent uit Stiens; op nummer 18 Frits Tromp, secretaris van de provinciale ChristenUnie; op nummer 19 Margo de Vries, eigenaar Adviesbureau Koers en op nummer 20 politiek secretaris Lourens Boomsma. Ook op de lijst van het Wetterskip prijkt één van onze leden: op nummer vier staat onze eigen secretaris Dirk Jan Kuiken.

Geef geloof een stem, stem 18 maart ChristenUnie

Zie voor het verkiezingsprogramma en alle kandidaten https://fryslan.christenunie.nl/

Reacties op 'Geef geloof een stem in Fryslân'