Gemeenteraad Leeuwarden bespreekt AZC Snekertrekweg (1-2-'16)

maandag 01 februari 2016 10:19

Afgelopen maandag 25 januari was er een inloopavond voor de inwoners en ondernemers van de gemeente Leeuwarden over de mogelijke komst van een asielzoekerscentrum (AZC) aan de Snekertrekweg. Op deze avond was er gelegenheid voor burgers en ondernemers om vragen te stellen en hun mening te geve over de mogelijke komst van de AZC.
Maandagavond, 1 februari, is het de beurt aan onze raadsleden Frits Rijpma en Annemieke Hage in de gemeenteraadsvergadering.

Wat vindt de ChristenUnie Leeuwarden over de mogelijke komst van de AZC

Wat gebeurt er veel in de wereld om ons heen, maar ook in de gemeente Leeuwarden Een uitvloeisel van oorlogsellende is dat we in Leeuwarden mogelijk een (AZC) krijgen na de zomer. Voor 600 vluchtelingen. Wij willen graag dat de vluchtelingen uit Leeuwarden en Grou (gezamenlijk ook ongeveer 600) uit de noodopvang in onze gemeente kunnen blijven. Geen gesleep met mensen en opgebouwde contacten kunnen blijven bestaan. Veel vrijwilligers uit de kerken doen hier geweldig werk! Pastoraal werkster onder vluchtelingen Japke de Kraker zegt dat zo: "Niet alleen flessen water maar ook Levend Water kunnen we brengen". De ChristenUnie wil graag met de kerken een soort Grand Café (zaaltje) in het azc waar de kerken zich samen kunnen presenteren. Barmhartigheid en recht gaan hand in hand.

Zie voor het 10 puntenplan betreffende de vluchtelingen:

Extra info over deze avond
(tekst: www.leeuwarden.nl)
In de vergadering van de gemeenteraad op 1 februari is er geen gelegenheid meer voor inwoners om in te spreken.
Deze avond is het aan de raad om met elkaar in discussie te gaan en hun wensen en bedenkingen uit te spreken over het voorgenomen besluit van het college om een AZC aan de Snekertrekweg in Leeuwarden te vestigen. De vergadering van de raad begint om 19.30 uur. De volgende stap in het proces is dat het college de input van de informatiebijeenkomst voor inwoners en de overpeinzingen van de raad bespreekt en op 9 februari een besluit neemt.

Reacties op 'Gemeenteraad Leeuwarden bespreekt AZC Snekertrekweg (1-2-'16)'