Kick-offbijeenkomst: Christenen en Cultuur 2018

Kickoffvrijdag 27 februari 2015 19:30

2018 is hét jaar van de kunst en cultuur in Fryslân. Dan staat heel Fryslân bol van de evenementen en activiteiten in het kader van Kulturele Haadsted 2018. De ChristenUnie wil graag dat alle christenen in Fryslân daarbij betrokken zijn. Daarom nodigen we u van harte uit voor de kick-offbijeenkomst ‘Christenen en Cultuur 2018’ op 27 februari in de Blokhuispoort in Leeuwarden. Hét moment om als christen mee te praten over Kulturele Haadsted 2018.

In kunst en cultuur zien we de identiteit van de samenleving terug. Wat ons betreft ook de christelijke identiteit. KH2018 is een prachtige kans om als christelijke Friese mienskip, in de volle breedte, van ons te laten horen. Kunst en cultuur hebben we van God gekregen, en kunnen we gebruiken om Hem te eren. Daarom organiseren wij een avond om hier met christenen over te spreken. Het is uitdrukkelijk geen politieke avond, maar een avond voor christenen. We willen met u van gedachten wisselen.

Wat gaan we doen?
In de kick-offbijeenkomst presenteren we u ons idee, en kunt u aangeven in welke richting we het moeten zoeken. Dat is het begin. Na de kick-offbijeenkomst gaan we in het voorjaar een brede werkgroep vormen die met ideeën aan de slag gaat. Met als doel dat we uiteindelijk in alle dorpen en steden van Fryslân als christenen zichtbaar zijn in het programma van Kulturele Haadsted 2018.

KH2018 is een hele mooie kans om iets te laten zien van de christelijke identiteit, als onderdeel van de Friese Mienskip. Kunst en cultuur hebben we van God gekregen, en kunnen we gebruiken om Hem te eren. Daarom heb ik samen met mijn collega in Leeuwarden een avond georganiseerd om hier met christenen over te spreken. Het is uitdrukkelijk geen politieke avond, maar een avond voor christenen.

Reacties op 'Kick-offbijeenkomst: Christenen en Cultuur 2018'