ChristenUnie Leeuwarden zet in op naastenliefde, talenten en rentmeesterschap

verkiezingen-vrijdag 13 september 2013 09:12

LEEUWARDEN – De ChristenUnie Leeuwarden zet zich voor naastenliefde, voor talenten en voor rentmeesterschap. Deze drie kernwaarden vormen voor de ChristenUnie de inzet voor de gemeenteraadsverkiezingen van 13 november 2013.

Onder de noemer ‘naastenliefde’ mobiliseert de ChristenUnie Leeuwarders om naar hun naaste om te kijken; mienskip voor Grousters, Welzijn Nieuwe Stijl voor Leeuwarders en naastenliefde voor ChristenUnie. Dit vraagt om een actieve houding van mensen. Mantelzorg biedt voor zorgverlener en zorgontvanger een positieve stimulans.

De ChristenUnie zet in op talenten van Leeuwarders. Opleidingen op elk niveau zijn belangrijk voor de stad. De ChristenUnie vecht voor het behoud van banen.

Onder rentmeesterschap verstaat de ChristenUnie openbare orde en veiligheid. Ons credo is wat dit betreft handhaven in plaats van gedogen. De ChristenUnie pleit daarom voor een harde aanpak van misstanden op de Weaze. Het uitsterfbeleid met betrekking tot coffeeshops wordt door de ChristenUnie van harte omarmd en de partij staat dan ook positief tegenover het gefaseerd sluiten van coffeeshops.

Fractievoorzitter Frits Rijpma is lijsttrekker van de kieslijst, die dertig namen telt. Voor het eerst doet ChristenUnie mee in Boarnsterhim-Noord (Grou), waar tot dit jaar geen kiesvereniging actief is geweest.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Theo Sinnema, voorzitter van de ChristenUnie-kiesvereniging Leeuwarden, via 06-54348996.

Klik hier voor het Verkiezingsprogramma 2013-2018 (opent in nieuw venster)

Klik hier voor de Kieslijst 2013-2018 (opent in nieuw venster)

Reacties op 'ChristenUnie Leeuwarden zet in op naastenliefde, talenten en rentmeesterschap'