PolitX, de jongeren van vandaag zijn de politici van morgen

PolitX CUdinsdag 16 april 2013 21:26

Vandaag waren Sietske en Andries namens de ChristenUnie aanwezig op een politieke markt in het Friesland College t.b.v van PolitX. Onderdeel van deze markt was o.a. een debat over armoede en jongeren. Het was een zeer geslaagde markt.

PolitX is opgezet voor leerlingen in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs in de leeftijd van 16 tot en met 20 jaar. Het programma van PolitX bestaat uit een politieke markt, een bezoek aan de Tweede Kamer en een slotdebat. Leerlingen van ROC De Friese Poort en ROC Friesland College gaan de komende twee maanden de politiek in met PolitX. PolitX is ontwikkeld door de Leeuwarder gemeenteraad op initiatief van raadsleden Gea Dames (CDA) en Jelmer Staal (PvdA). Doel: jongeren kennis laten maken met politiek én de waarde van democratie. Jongeren van vandaag zijn immers de politici van morgen! (bron: http://www.leeuwarden.nl/artikel/2013/politx-de-jongeren-van-vandaag-zijn-de-politici-van-morgen).

Reacties op 'PolitX, de jongeren van vandaag zijn de politici van morgen'

Archief > 2013 > april