Wisseling fractievoorzitterschap

donderdag 14 juni 2012 16:51

Per 13 juni wordt Frits Rijpma (55) de nieuwe voorzitter van de gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie. Hij volgt Arco van Daalen op. Deze wisseling ligt in de lijn van afspraken die hierover aan het begin van deze raadsperiode zijn gemaakt. De overdracht van taken zal de komende maanden plaatsvinden.

Arco van Daalen is nu zes jaar lid van de gemeenteraad waarvan de laatste vier als fractievoorzitter. Hij heeft deze taken en verantwoordelijkheden steeds met plezier en grote inzet vervuld. De ChristenUnie is dankbaar dat onder voorzitterschap van Arco de tweede zetel behouden mocht blijven bij de verkiezingen van 2010. Ook functioneert de fractie onder zijn leiding in alle verscheidenheid als een eenheid. Door zijn vaardige inzet is het christelijke en sociale profiel van de ChristenUnie de afgelopen jaren steeds duidelijk zichtbaar geweest. Rechtvaardig beleid voor hen die dat nodig hebben. Bezuinigen daar waar nodig op een eerlijke manier en ruimte voor de bereikbaarheid (per fiets) van onze stad.

Frits Rijpma is nu twee jaar lid van de Gemeenteraad. Hij heeft een bancaire achtergrond en was ook in het verleden veelvuldig via fractie en bestuur betrokken bij de ChristenUnie. Frits wil op de ingeslagen weg van de fractie verder zichtbaarheid geven aan het christelijk- sociaal verkiezingsprogramma van de ChristenUnie. Door de contacten met de kerken en maatschappelijke instellingen te intensiveren . Op te komen voor  zwakkeren en ouderen in deze tijd van crisis en bezuinigingen. Door kansen en ruimte te creëren voor ondernemers en onderwijs. Te werken aan orde en veiligheid in een schone stad. Te blijven investeren in mogelijkheden. Tot eer van onze God en tot heil van de inwoners van Leeuwarden en zijn prachtige dorpen.

Reacties op 'Wisseling fractievoorzitterschap'

Archief > 2012 > juni